Målet med samarbeidet er å bygge ut en teknologisk plattform som gjør det enklere for kundene å bruke de to selskapenes tjenester. Hotellkjeden Hiltons gjester vil kunne ta i bruk Ubers ”Ride Reminders”, som automatisk gir beskjed om transport til og fra hotellet.
Gjennom fordelsprogrammet HHonors kan Hiltons gjester, i tillegg til å bestille og velge rom, sjekke inn, forhåndsbestille romservice og bruke appen som romnøkkel, nå også kunne bruke Ubers digitale tjenester.
Det gjelder både guider til reisemålets restauranter og severdigheter, og transportservice. Foreløpig gjelder dette kun utvalgte amerikanske byer, men målet er å bygge dette ut internasjonalt.
– Partnerskapet med Uber, som er en ledende innovatør innenfor mobile transportløsninger, vil med dette bidrar ytterligere til at våre gjester blir bedre kjent med destinasjonene, sier direktøren for mobile tjenester hos Hilton, Rick DiStefano.
– Dette er første gang noen inngår et slikt samarbeid, og vi er svært begeistret for de mulighetene dette gir.
Jonathan DiOrio, som leder Travel Partnership-gruppen i Uber, er også begeistret over avtalen.
– Hilton er i tet i når det gjelder digitale innovasjon på sitt område, og har en unik tilnærming innen bruk av mobile løsninger, som gjør dem en naturlig partner for oss.
To av høydepunktene i avtalen:
* Med ”Ride Reminder” kan Hiltons gjester verden rundt med et enkelt tastetrykk sette opp en påminnelse, kommunisere automatisk med Ubers tjenester.
*Uber-appen gir tilgang til de mest populære restaurantene på de ulike destinasjonene. I tillegg vil HHonors-appen, som er en del av Hiltons fordelsprogram, inneholde eksklusive innsidetips fra brukerne av Uber