Med en historie som går tilbake til slutten av 1700-tallet gjenåpnet JA Hotel Karlskrona i juni 2021 etter en større oppussing og utbygging. Samtidig som man da forbedret kundeopplevelsen på selve hotellet, ønsket hotellets ledelse å ta grep rundt alle aspekter av interaksjonen med gjestene og deres totalopplevelse. Fra shopping til booking og til selve oppholdet ønsket JA Hotel Karlskrona å sikre at hver eneste potensielle gjests behov kunne bli effektivt imøtesett.
I samarbeid med Amadeus er JA Hotel Karlskrona det første hotellet i Skandinavia som implementerer en helintegrert bookingopplevelse for sine gjester, inkludert nettsidehåndtering, bookingmotor, reservasjonssystem, property management, samt tjenester for gjestehåndtering. Gjennom å utnytte hovedkomponentene i Amadeus Hospitality Platform kan hotellet stole på én leverandør og en helintegrert teknologiløsning for effektiv drift.
– Vårt partnerskap Amadeus hjelper oss å nå våre mål om å økt antall bookinger og økt lønnsomhet. Med fullstending integrasjon mellom våre teknologiske systemer kan vi sikre at vårt hotell er synlig i alle kanaler der våre gjester booker. Vi kan tilby kampanjer og spesialtibud der det er mest hensiktsmessig og på den måten fange opp flere gjester, sier Mikael Wennerstrom, General Manager, JA Hotel Karlskrona.
– Vi tror at denne totalløsningen gjør det mulig for oss å levere en optimal bookingopplevelse samtidig som den hjelper oss å beholde vår ledende posisjon på markedet.
– Vi er glade for å kunne hjelpe JA Hotel Karlskrona i å møte deres teknologibehov. I dag trenger hotelleiere alle tilgjengelige verktøy for å differensiere sine hoteller og sine gjesteopplevelser. Den helintegrerte bookingprosessen vil gjøre at hotellets gjester innser at deres optimale reiseopplevelse starter med det første klikket i bestillingen, sier Jan Tissera, Head of International, Hospitality, Amadeus.