Det nordiske kommunikasjons- og PR-byrået Related har i løpet av sommermånedene lagt flere store reisemål til selskapets kundeliste – deriblant Filippinenes turistdepartement, Sri Lanka Tourism Promotion Bureau og Las Vegas Convention and Visitors Bureau.
Og nå sist altså Dubai.
Filippinene og Sri Lanka ønsker å posisjonere seg i Norden. Dette skal blant annet skje gjennom kampanjer, PR-aktiviteter og ved å skape kontakt med nordiske reisebyråer og turoperatører. Samtidig har turistrådet i den amerikanske ørkenmetropolen Las Vegas, Las Vegas Convention and Visitors Bureau, nylig valgt Related til å stå for alle deres PR-aktiviteter på det skandinaviske markedet.
Den nyeste – og største – kunden i Relateds voksende kundeportefølje er ørkenstaten Dubai. Related skal stå for samtlige av Dubais PR-, markeds- og salgsaktiviteter i det nordiske markedet. Målet er å posisjonere Dubai som et attraktivt reisemål for både par og familier.
– Vi er utrolig stolte over å ha landet det som går for å være den største turismekontrakten på det nordiske markedet – og vi er glade for den tiltroen Dubai har vist til opplegget vårt og måten vår å jobbe på, forteller Henrik Koch, administrerende direktør i Related.
– Oppgaven vår blir nå å bygge videre på de aktivitetene turistrådet de seneste år har gjennomført i Norden, samtidig med at vi skal utforske og legge frem nye ideer og potensiale. Dubai har store ambisjoner for – og tiltro til – det nordiske markedet, og arbeidet vårt skal blant annet støtte turistrådets mål om å nå 20 millioner turister i Dubai i år 2020.
Hanna Johansson ved Aarhus-kontoret skal være ansvarlig for alle bransje- og salgsaktiviteter, mens Helene Hofverberg i Stockholm får ansvar for PR i alle de fire landene.
De øvrige turismekundene på Relateds kundeliste er blant annet Kenyas turistråd, The Beaches of Fort Myers & Sanibel, Miamis turistråd, Gambias turistråd, Portugals turistråd, VisitFlanders, Samoëns, Visit Benidorm samt flere luksushoteller under merkevaren Banyan Tree Hotels & Resorts.