Victoria Hotel ligger i sentrum av Stavanger, det er over 100 år gammelt og holdt i Viktoriansk stil. Hotellet har totalt 107 gjesterom inkludert 18 superior dobbeltrom, 12 deluxe rom og 9 juniorsuiter/suiter. Det er to restauranter – en biffrestaurant, Big Horn, og en gourmet restaurant, Nero i tillegg til den populære baren – Holmen Bar. I tillegg er det 8 møterom av forskjellige størrelser, alle med naturlig dagslys. Bankettsalen kan ta opptil 180 personer i møte eller opptil 200 personer til bankett. Hotellet er et forretningshotell med mye kurs & konferanse, selskaper og også individuell ferie/fritids- og turoperatørtrafikk om sommeren.
Hotel Norge ligger midt i sentrum av Kristiansand, med gågaten Markens som nærmeste nabo. Kilden Teater- og Konserthus, strandpromenaden og Fiskebrygga ligger like ved. Hotellet har 172 gjesterom av god kvalitet inkludert 2 suiter, alle med air condition. Eget bakeri sørger for nystekte bakervarer til frokost. Det er 20 møterom og stor fleksibilitet på hotellet, maks. kapasitet er 150 personer. Hotellet har også en meget populær restaurant på gateplan som akkurat nå står foran en total renovering og vil være klar for nylansering i begynnelsen av juli 2016. Også dette hotellet er et forretningshotell med stort fokus på kurs & konferanse, selskaper, idrett og kultur, og ferie/fritids- og turoperatørtrafikk.
Begge hotellene vil bli representert under brandet Best Western Plus, som skal være hotellene med «det lille ekstra».
– Vi har jobbet målrettet for å styrke vår posisjon i de større byene i Norge, sier Hege Ramm, Country Manager Norway, Best Western Hotels & Resorts.
– Derfor er vi ekstra glade for å få inn disse to veletablerte byhotellene med sjel og tradisjon. Med vår globale distribusjon og nettverk vet vi at vi vil få gjester fra hele verden til Victoria Hotel og Hotel Norge.
– Best Western er en av verdens største merkevarer innen reiselivet. For Victoria Hotel var dette et naturlig valg som gir oss en større tilgang til det globale markedet, sier Catrine Vedøy, direktør på Victoria Hotel.
– Med det nye samarbeidet har Victoria en sterk merkevare i «ryggen», og Best Western har tilgang til en større kapasitet i Stavanger. Sammen ser vi positivt på fremtiden.
– Det som var viktig for oss da vi skulle finne en ny kjede å samarbeide med, var å finne noen som langt på vei har de samme verdier som oss, sier Benedikte Rosland, direktør på Hotel Norge.
– Best Western ble et naturlig førstevalg da et medlemskap tillater individualisme og frihet til å dyrke våre styrker og særegenheter ved hotellene, samtidig som vi ser et meget godt grunnlag et fruktbart samarbeid. Best Western er en stor kjede internasjonalt og det er spennende å få være med på den nasjonale utviklingen som kjeden planlegger.