Flyselskapets verdi har ifølge den anerkjente målingen vokst utrolige 17 prosent i løpet av det siste året, til 67 milliarder kroner, og klatrer til 171. plass på listen over verdens mest verdifulle merkevarer uansett sjanger.
Emirates beholder dermed også sin posisjon som Midtøstens mest verdifulle merkevare, og selskapets verdi har mer enn doblet seg siden 2009, da flyselskapet for første gang var å se på rapporten.
– Vi har et stort fokus på å bygge opp og styrke merkevaren Emirates gjennom alt vi gjør, sier norgessjef Terje Grue.
– Ikke bare har vi unike markedsføringstiltak og sponsoravtaler, men vi prøver å differensiere selve kjernevirksomheten: Kvaliteten på produktene vi tilbyr, på servicen vi gir og gjennom teknologiske satsningsområder som kommer passasjerene til gode.
Som et relativt ungt flyselskap fylte Emirates 30 år i fjor, et år som for øvrig var preget av sterk vekst, nye fly og nye destinasjoner. I løpet av fjoråret bikket selskapet 150 ulike destinasjoner, fikk 26 nye fly og beholdt sin posisjon som verdens største tilbyder av flyene Boeing 777 og gigantflyet Airbus A380.
– Vi jobber knallhardt for å identifisere og møte behovene til en svært mangfoldig kundegruppe verden over, og vi føler at dette er en bekreftelse på at vi har riktig metode for å skape tilfredse kunder, selv om deres ønsker konstant vil utvikle og endre seg, fortsetter Grue.
– Rapporten viser at Emirates er mer populær enn noen gang, og vi scorer høyt på alt fra kjennskap, preferanse, tilfredshet og anbefalinger.
Fortsetter veksten i samme tempo som nå vil Emirates være det første selskapet fra Midtøsten på rapportens topp 100-liste i år 2020.