Siden Apollo åpnet for salg av fotballreiser, har fotballinteresserte nordmenn strømmet til reisearrangøren. Med et bredt tilbud på kamper til alt fra Premier, – og Champions League, La Liga, Ligue1 og ikke minst EM-kvalifiseringen, står det fotball på kalenderen i mange norske hjem fremover.
– Det er noe helt annet å se favorittlaget live på hjemmebane med tusenvis av andre supportere, enn alene foran TV-en i stua med pizza på bordet. Bare stemningen på stadion er en opplevelse for livet – også for de som ikke elsker fotball, sier Beatriz Rivera, kommunikasjonsrådgiver i Apollo.
Og det er nettopp den opplevelsen som stadig tiltrekker seg flere nordmenn. I følge Visit Britains ferske forskningsrapport «Football tourism scores for Britain» var det hele 93.000 norske fotballturister i Storbritannia i 2014. Nå med Martin Ødegaard i Real Madrid og EM like rundt hjørnet, har Apollo ingen tvil om at interessen for kamper rundt om i Europa vil øke drastisk.
– Apollos fotballreiser tilbyr en unik fleksibilitet: Du bestemmer selv reiselengde og hotell. Dermed blir det for mange den optimale ferien, fordi man også kan oppleve storbyen man er i. Hvem vil vel ikke det, hvis man er i Madrid, Barcelona eller en storby i England? Hele reisefølget får tilfredsstilt sine ønsker – sånt blir det gullkort av, smiler Rivera.
Da Apollo er direkte koblet til de store, offisielle billettdistributørene får man dessuten billettene i sanntid. Det betyr at bestillingsbekreftelsen sendes det i det øyeblikket du avslutter bestillingen, i motsetning til hos andre aktører hvor man ofte må vente på beskjed om at bestillingen er akseptert.