– Mallpaper er et magasin som skal inspirere, skape reiselyst og gi de reisende informasjon om gode tilbud på Oslo Lufthavn. Vi har brukt mye tid og ressurser på å utvikle Mallpaper til å bli bedre og enda mer aktuelt for de som skal ut å reise. Vi er godt fornøyde og håper mottakelsen blir bra, sier markedssjef i Oslo Lufthavn AS, Mette Shetelig.
Magasinet har fått en helt ny layout og format, og er trykket på en annen type papir enn det forrige magasinet. Det skal være tydelig at det er Oslo Lufthavn som er avsender, samtidig skal innholdet inspirere leseren til å reise, handle og til å få relevant informasjon.
Mallpaper på nett
De som ønsker å lese magasinet digitalt kan besøke osl.no/mallpaper.
– I den den digitale utgaven av magasinet, vil tilbudene være mindre fremtredende enn i magasinet. Her vil du finne de gode historiene om mat, drikke, kunst, kultur, spennende reisemål og mye annet som vil inspirere deg til å reise. Det vil i første omgang handle om oss mennesker og om hva som trigger oss til å reise, sier Shetelig.
Mallpaper er utviklet i samarbeid med Geelmuyden Kiese som er Oslo Lufthavns nye byrå innen markedskommunikasjon. De har hatt en sentral rolle i utviklingen av magasinet og sitter med den daglige utviklingen av både print- og nettutgaven.
– Oslo Lufthavn er Norges største shoppingsenter, og det eneste med egen rute til Dubai og ti daglige avganger til Stockholm, sier seniorrådgiver Bård Hammervold i Geelmuyden Kiese.
– Vårt utgangspunkt har vært å lage et magasin med innhold som folk ønsker å lese, samtidig som det er spekket med nyttig informasjon og relevante tilbud. Når den nye terminalen åpner i 2017 blir Oslo Lufthavn et enda bedre sted å handle, og Mallpaper er første eksempel på en helt ny måte å snakke om hovedflyplassen på, sier Hammervold.
Mallpaper er gratis, distribueres på Oslo Lufthavn og kommer ut seks ganger i året med ulikt tema hver gang. Det er skrevet på engelsk og består av 52 sider. Redaktør for Mallpaper er Linn Isaksen mens ansvarlig redaktør er Mette Shetelig.