Strawberry er nå ny offisiell navnepartner etter å ha inngått en langsiktig avtale med Stockholm Live som drifter arenaen. Med partnerskapet har Strawberry ambisjoner om å bidra til videre vekst for arenaen og besøksnæringen i hovedstadsregionen.
Strawberry har hatt to hoteller ved arenaen i flere år. Quality-hotellet åpnet før arenaen sto ferdig og har vært hjemsted for en rekke sportsprofiler og turnerende verdensartister siden 2013. Sammen med lokalt næringsliv bidrar Strawberry kontinuerlig til utvikling av området som tiltrekker seg besøkende fra hele verden.
– Ambisjonen er klokkeren: Strawberry ønsker å bidra til at nasjonalarenaen i Solna blir den absolutt beste og mest attraktive møteplassen for de største øyeblikkene innenfor idrett, musikk og kultur i Norden. Det oppnår vi ved å ta større eierskap til hele gjestereisen – altså før og etter selve arenabesøket. Her ligger det store muligheter, ikke bare for oss i Strawberry, men for hele næringslivet i Stockholm. Ringvirkningene av de store øyeblikkene på arenaen, kan bli enda større for flere og til glede for de besøkende, sier Petter A Stordalen.
Som ny navnepartner ønsker Strawberry at arenaen skal være en arena for de store følelsene: På scenen, på banen og på tribunen. En arena fylt med glede, håp, tårer og opplevelser i verdensklasse.
– For oss handler det ikke om restaurantene, møterommene, treningsstudioet eller spaet. Det handler ikke en gang om hotellene våre eller Strawberry Arena. Det handler om menneskene, om gleden, pulsen og spenningen. Noen ganger tårer, håp og eufori, fortsetter Stordalen.
Med over 240 hoteller, restauranter, barer, spa, møte- og konferansefasiliteter er Strawberry en av de største reiselivsaktørene i Norden. I selskapet jobber 20 000 mennesker fra over 175 nasjonaliteter og siden selskapet ble grunnlagt for over 25 år siden, har mangfold og inkludering vært en viktig del av identiteten og kjerneverdiene til selskapet. Som ny navnepartner til arenaen i Solna ønsker Strawberry å hylle mangfoldet av opplevelser som skjer på nasjonalarenaen gjennom konseptet “Room For Emotions”.
– Arenaen er en viktig møteplass for fotballverdenen, som en av nasjonalarenaene til de svenske landslagene og for AIK som har sitt hjem der. Arenaen representerer også et mangfold av følelser og opplevelser for mennesker med ulike interesser. I Strawberry brenner vi for inkludering og mangfold, og på våre hoteller rundt omkring i Norden skapes det, på samme måte som i arenaen, magiske opplevelser og menneskemøter hver eneste dag. Nettopp derfor ser vi på dette samarbeidet som en “Perfect match”. Sammen skal vi fortsette å tilrettelegge for uforglemmelige øyeblikk, og skape rom for de store følelsene, sier Emilie Stordalen, som leder arenasamarbeidet fra Strawberry.
Stockholm Live deler Strawberrys ambisjon om å tilby et bredt spekter av opplevelser for gjester, medlemmer, besøkende og kunder, og blir en viktig samarbeidspartner når nasjonalarenaen nå blir til Strawberry Arena.
– Vi ønsker Strawberry velkommen som ny navnepartner og ser frem til å fortsette utviklingen av arenaen som midtpunktet for opplevelser og arrangementer i Norden. Det blir en flyvende start på samarbeidet med Bruce Springsteens konsert neste uke, PINK og AIK’s neste hjemmekamp, og dette bare i juli, sier Michael Yngvesson, General Manager for Strawberry Arena i Stockholm Live.