British Birth har produsert kampanjen ombord på MSC World Europa, ett av 22 moderne skip i MSC Cruises’ flåte og det første som drives av flytende naturgass (LNG), det mest bærekraftige drivstoffet som er tilgjengelig i stor skala. I Sverige vises reklamefilmen i løpet av 1. kvartal, reiselivsbransjens viktigste salgsperiode, på TV4, TV4 play og utvalgte deler av Viaplay Groups kanaler. I Norge vises kampanjen på de største kommersielle kanalene TV2 og Viaplay Group. Målet er å nå ut så bredt som mulig, først og fremst til målgruppene barnefamilier og par i alderen 46-65+.
Pandemien endret landskapet for reisebestillinger i deler av det nordiske markedet, og flere reisebyråer gikk konkurs. Som følge av dette og forbrukernes økte behov for trygghet ble det stadig vanligere å bestille direkte hos rederiene. MSC Cruises tok i 2023 en global beslutning om å investere mer i merkevarebygging på grunn av denne trenden. Fokuset på merkevarebygging og bærekraft har ført til at varemerket har tatt store steg, og 2023 endte som det beste salgsåret noensinne for MSC Cruises Scandinavia.
– Varemerket er én ting, men faktum er at vi i MSC Cruises også ser et behov for å bygge opp og styrke cruisebransjen generelt. Det er et fantastisk produkt som ennå ikke har nådd sitt fulle potensial i Norden. Fordommene og mytene om cruise er mange, blant annet at det er dyrt, at det bare er gamle mennesker som cruiser, at det er kjedelig om bord og at man bare er til sjøs mesteparten av tiden, sier Adam Aletto, Marketing Manager MSC Cruises Scandinavia.
– Vi snakker om en All Inclusive-opplevelse til en god pris der den største målgruppen vi har, faktisk er barnefamilier. Om bord finnes det aktiviteter for hele familien, blant annet badeland, bowling, fotballbaner, kino, arkader, zip-line og radiobiler, avslutter Adam Aletto.