Bryn har siden vinteren 2022 ledet teamet som interim, samtidig som merkevareavdelingen har vært gjennom en omorganisering for å sikre at organisasjonen er godt skodd til å dekke flyselskapets forretningsmessige behov fremover. Norwegians Marketing-team har ansvaret for merkevarebygging, kreativt innhold og kampanjeutvikling, innsikt, CRM, MarTech og medieaktiviteter i egne og betalte kanaler.
– Dette mener jeg er drømmerollen for enhver markedsfører. Norwegian er en herlig, sterk og godt likt merkevare i Norge og Norden. Vi skal fortsette å utfordre og levere et tilpasset produkt til alle våre reisende. Vi opplever jo mye medvind om dagen og har veldig mye spennende på gang, sier Eirik Bryn.
Han legger til at målet er å vinne kunder i alle markeder, med effektive salgskampanjer, samtidig som Norwegian skal styrke merkevareopplevelsen gjennom styrket kundeopplevelse og effektiv kommunikasjon.
– Vi har et tydelig mandat om å styrke merkevaren i våre hjemmemarkeder i Norden, og i tillegg videreutvikle vårt prisvinnende lojalitetsprogram Norwegian Reward. Når vi nå, i tillegg har inngått et partnerskap med Strawberry gir dette nye muligheter også for oss markedsførere. Vi har store planer for tiden som kommer, sier Bryn.
Christoffer Sundby, konserndirektør for markedsføring og kundetjenester i Norwegian, er godt fornøyd med ansettelsen.
– Etter en lang og grundig prosess er konklusjonen at Eirik er den perfekte matchen til denne rollen. Å jobbe i luftfarten er ekstremt dynamisk, med en sterk konkurranse i markedene som gjør at man virkelig må like å snu seg raskt, agere og levere på mulighetene som byr seg. Norwegian har nå et fantastisk sterkt team av kompetente marketeers som brenner for å skape effektiv markedskommunikasjon som både begeistrer eksisterende og nye kunder og som bidra til at Norwegian er det foretrukne flyselskapet, sier Sundby.
Bryn tar med seg over 20 års erfaring som markedsfører. Han har tidligere hatt en rekke roller i Coca-Cola-systemet, både i Norge og internasjonalt.