Nordmenn synes USA er et stadig mer forlokkende reisemål, og antall bestilinger er nesten fordoblet sammenlignet med samme tid i fjor. Derfor velger TUI å utvide med åtte nye destinasjoner nå i høst. Fra før har det vært mulig å reise til Florida og New York.
Nå er det også mulig å bestille reiser til Los Angeles, Boston, San Diego, San Fransisco, Chicago, Las Vegas, Washington og New Orleans.
Disse destinasjonene er mest populære
TUI er mest kjent for å tilby klassiske charterdestinasjoner, men er på en strategisk vekstreise, hvor målet er å tilby alle typer reiser. Utvidelsen i USA er et ledd i dette arbeidet. TUI har nå et reisetilbud til over 100 destinasjoner verden over.
– Vi følger etterspørselen på markedet veldig tett og investerer og utvider porteføljen vår fortløpende. USA er et stort og mangfoldig land som mange nordmenn drømmer om å reise til eller ønsker å reise tilbake til. Det er veldig moro at vi nå kan tilby reiser til så mange byer, hvor det venter unike opplevelser. Jeg var selv i Las Vegas i sommer, og det er jo noe helt annet enn en solferie til Florida, sier kommunikasjonssjef i Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Det er oktober, november og desember som er de mest populære avreisemånedene for nordmenn til USA. Foreløpig er det de klassiske reisene til Miami og Orlando i Florida og Los Angeles som er mest populære.
Fleksibilitet og trygghet gir konkurransefordel
– Det blir spennende å se hvordan dette bildet endrer seg etter hvert som det blir mer kjent at man har muligheten til å utforske så mange ulike byer og delstater. New Orleans frister meg veldig med sin rike matkultur, musikk – og kulturliv. Det er jo en drøm å oppleve Mardi Gras-festivalen, sier Mørk-Løwengreen.
Det blir stadig mer populært å bestille sin egen pakkereise, noe som gir fleksibilitet og muligheten til å skreddersy reisen etter egne behov. Samtidig som man får mye av den samme tryggheten som en klassisk charterreise gir.
Opplevelser er i fokus i USA
Det er ikke bare reisen din som kan bestilles på forhånd. TUI har også en egen digital plattform, hvor opplevelser og attraksjoner kan planlegges før avreise.
– Mange av våre USA-reisende velger for eksempel å bestille billetter til populære attraksjoner via vår opplevelsesplattform, inkludert inngang til Walt Disney World eller Frihetsgudinnen. Å bestille leiebil er også vanlig, sier Tommy Serban, kommersiell direktør i TUI.
TUIs nye destinasjoner til USA høsten 2023
- Los Angeles
- Boston
- San Diego
- San Fransisco
- Chicago
- Las Vegas
- Washington
- New Orleans