Konsernets totale proforma-inntekter i juli nådde SEK 381,4 millioner, en økning på 17 prosent sammenlignet med juli 2021 og med 18 prosent sammenlignet med juli 2019.
«Det er veldig tilfredsstillende at vi leverer en så sterk inntektsvekst ikke bare sammenlignet med fjoråret, men også sammenlignet med 2019, som var det siste normalåret før Covid-19-pandemien. I år har de internasjonale gjestene kommet tilbake, og våre investeringer i et enda bedre produkt har gitt resultater. Denne sommeren har vi tilbudt et rekordstort aktivitetsprogram for våre gjester, inkludert barneklubb med vår populære karakter Yessi, og vi har fortsatt å investere i våre destinasjoner, inkludert mer overnattingskapasitet. Videre opprettholder vår nettside sin posisjon som den største bookingkanalen i Skandinavia for camping og hytteopphold, sier Johan Söör, administrerende direktør i First Camp, og fortsetter:
“Det er også tilfredsstillende å se en betydelig økning i gjestetilfredshet sammenlignet med tidligere år, og våre ansattes engasjementpoeng har økt ytterligere sammenlignet med fjorårets rekordresultater. Jeg vil rette en stor takk til alle ansatte i konsernet som har levert fantastiske prestasjoner i løpet av den mest intense perioden av året”.
De fem destinasjonene med høyest inntekt i juli var Jesperhus Feriepark, First Camp Sunne – Fryksdalen (inkludert Sunne sommarland), First Camp Orsa – Dalarna, First Camp Arcus – Luleå og First Camp Moraparken – Dalarna. Totalt er 60 destinasjoner i Sverige, Danmark og Norge en del av First Camp Group AB. Leksand Resort AB som ble kjøpt opp våren 2022 eies av et søsterselskap til First Camp Group AB.