De siste årene har digitale samarbeidsløsninger og hybride arbeidsmiljøer vært avgjørende for bedrifters fortsatte eksistens og fremgang. Til tross for disse endringene har løsninger for forretningsreiser og reiseregninger ikke helt fulgt den samme trenden og utviklet seg i samme tempo. Reisende må som regel bruke – og sjonglere mellom – en mengde ulike plattformer og apper for å logge inn, søke, booke og betale sine reiser og føre reiseutgiftene. Tenk om alt dette kunne forenkles, og samles på ett sted?
Nå tar Amadeus og Microsoft i samarbeid det første steget i felles visjon om å redefinere forretningsreiser. Cytric Travel & Expense, Amadeus’ digitale reise- og reiseoppgjørsløsning, er nå helintegrert i Microsoft 365. Hils på Cytric Easy!
Her kan brukere både planlegge sine reiser og dele reisedetaljene sine med kollegaer, helt uten å måtte forlate de daglige applikasjonene som Microsoft Outlook eller Microsoft Teams.
- En app: Søk, sammenlign og bestill hotell, fly eller leiebil – uten å måtte gå ut av Microsoft Teams.• Lett å dele: Det eneste verktøyet for reiser og reiseoppgjør som er integrert i Teams med mulighet til å dele reiseinformasjon. Del reisen i en Teams-chat for å booke samme reise som en kollega.
• Spar tid: Minimer tiden du bruker på å diskutere reiser og reisealternativ med kollegaer
- Samarbeid: Del reisekomponenter med kollegaer og dra nytte av å møtes og samarbeide underveis.
I nær fremtid kommer invitasjoner i Outlook-kalenderen til å automatisk mate inn relevant informasjon når du starter søkeprosessen for en reise til det aktuelle møtet, slik som foretrukket avreise- og ankomststed og dato. Søkeresultatene vil vise anbefalte alternativ i henhold til hva som er mest beleilig, pris og brukerens egne preferanser, for eksempel mellomlandingsflyplasser som skal unngås. De raskeste, billigste og grønneste alternativene vil bli tydelig markert. Teams kommer til å sende påminnelser til brukerne om å legge inn alle nødvendige opplysninger, skape og sende inn reiseregninger i tide. Alt dette kommer til å gjøres ved hjelp av Microsofts Single SignOn-tjeneste på tvers av hele arbeidsplassens digitale økosystem, for å hente inn alle nødvendige data for hele reise- og oppgjørsprosessen.
Med dette skapes det mye mindre brudd og forstyrrelser i brukerens vanlige arbeidsflyt, og det blir mindre bryderi med å veksle mellom ulike systemer og applikasjoner – brukeren trenger kun å logge inn på Microsofts.
– Med Cytric integrert i Microsoft 365 blir det å måtte veksle mellom ulike systemer til å bli en saga blott. Dette gir både bedre produktivitet og gjør det enklere å etterleve bedriftens reisepolicy og -programmer. Men den aller viktigste effekten av samarbeidet med Microsoft er at vi nå kan forenkle åregamle prosesser for flere avdelinger i bedriftene, som økonomi, innkjøp og reiser. Dette er kun det første steget i vår visjon om å redefinere forretningsreiser, sier Rudy Daniello, Executive Vice President Amadeus Cytric Solutions.
– Integrasjonen av Cytric i Microsoft 365 kommer til å forenkle forretningsreisendes hverdag, og forbedre brukeropplevelsen. Muligheten til å bestille flybilletter eller håndtere reiseregninger uten å måtte forlate hverdagslige samarbeidsløsninger vil gjøre prosessen mye enklere for brukerne, kommenterer Eric Bailey, Global Travel Director for Microsoft.
Ambisjonen for partnerskapet mellom Amadeus og Microsoft er å tenke helt nytt rundt forretningsreiser, inkludert hvordan brukere møtes, samarbeider eller registrerer reiseregninger. De to selskapene vil fortsette å jobbe sammen for å dyrke samarbeid og samhandling, og gi ansatte nye muligheter gjennom hybride løsninger.