Den pene økningen i turisttrafikken i de tre vintermånedene kommer etter en bevisst satsing på vinterturisme på hurtigruteskipene, særlig i det tyske, britiske og det franske markedet, opplyser kommunikasjonskonsulent Helene Winsents i Hurtigruten Group til NTB.
Frankrike står for den største nasjonsvise økningen med 54 prosent flere turister i årets første kvartal, sammenlignet med tilsvarende periode i fjor.
– I prosent er økningen stor, men ikke i rede tall fordi det er forholdsvis få franskmenn som reiser med hurtigruta. Vi har opprettet et eget salgskontor i Frankrike, og dette er noe som gir uttelling med en gang, sier Winsents til NTB.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket