Ved å stille seks millioner kroner til disposisjon for BI vil han bidra til å dekke lønnen til en professor i fem år innenfor feltet opplevelsesøkonomi. Color Line er en av de største importørene av turister i Norge, og Sunde er derfor avhengig av at norsk reiseliv har appell i utlandet.
– Norsk reiseliv er fortsatt i startfasen. Vekstkurven er bratt. Bransjen har et stort potensial som tilbyr av Europas villmark. Men det trengs samordning og koordinering av det vi tilbyr i utlandet, sier Sunde til Dagens Næringsliv.
Han mener det mangler helhetstekning og synliggjøring innenfor norsk reiseliv, noe som han håper en professor innenfor opplevelsesøkonomi kan bidra til å løse
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket