Hele 36 prosent av alle forretningsreisende gjør i dag sine bestillinger via smarttelefonen, mens 76 prosent av alle hotellovernattinger gjøres online. Undersøkelsen viser videre at 43 prosent bestiller rommene gjennom hotellenes egne nettsider, mens en tredjedel bestiller rommene sine via andre reisenettsider.
De viktigste faktorene når forretningsreisende velger hotell, er hotellets plassering (66 prosent). En god seng anses å være den absolutt viktigste servicen hotellet kan tilby (71 prosent). At hotellet har gratis Internett er en forutsetning for nesten halvparten av alle forretningsreisende (46 prosent).
84 prosent legger merke til hotellets miljøsystem for begrensning av strøm- og vannforbruk, samt avfallshåndteringen.
 Denne undersøkelsen støtter Accors fokusområder når det gjelder kunderelasjoner og service. Forretningsreisende forventer seg flere digitale tjenester, bedre komfort og et hotell som tar ansvar for miljøet. På Accor arbeider vi intenst med alle disse spørsmålene, sier Jan Birkelund, salgssjef i Accor Nordic i en pressemelding.