Etter en stor investering i 87 nye rom i 2010, gikk også driftsresultatet opp i fjor  fra minus 928 230 kroner til pluss 7,7 millioner kroner.
Hotelleieren Tord Moe Laeskogen og kona Cecilie kunne ha lent seg selvtilfredse tilbake, men gjør det ikke.
 Selv med økningen skulle resultatet for 2011 gjerne ha vært enda bedre, sier han.
Høyt gjenkjøp
75 prosent av gjestene på Sundvolden Hotel er så fornøyde at de kommer tilbake.
 Og 85 prosent har fått anbefalt hotellet av folk de kjenner. Derfor har vi da også forventninger om vekst, sier Cecilie Laeskogen.
 Vi har 46 000 gjestedøgn, men vi kunne hatt 70 000, sier ektemannen.
Hotellet hadde budsjettert med en omsetning på 112 millioner kroner i 2011, men endte på 100,6 millioner kroner.
 Mest er vi fornøyd med de ansatte og jobben de gjør på hotellet. Vi er stolte over verdiskapningen som skjer her og at så mange gjester er fornøyd med Sundvolden. Men vi mener at vi har et større potensial enn vi får ut. Så hva skal til for å få dette til? Det dreier seg om offentlig infrastruktur og hvilke attraksjoner vi kan tilby konferansegjestene, sier Moe Laeskogen, som har Ringeriksbanen høyt på ønskelisten sin.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 14.09.2012 klokken 09.45