Det betyr at billigturistene fra Norge i stor utstrekning må mellomlande på Arlanda før de kan kaste seg på Dreamlineren mot de østlige reisemål.
 For rutene til og fra Asia vil den geografiske innfallsporten bli Stockholm. Her vil det skje en eksplosjon i antall reisende når bølgen av asiater som vil til Europa kommer. Her har vi bare sett begynnelsen. Det blir som hos oss. Før reiste vi kanskje en gang til Spania, nå reiser vi mange ganger i året, mener Kjos.
Men han lover at Oslo skal få sin del av direkterutene, og overfor Aftenposten snakker han mer enn varmt om reisemål vestover som New York, Miami, San Francisco, Los Angeles og Rio de Janeiro. Østover vil det bli ruter til Bangkok og trolig også byer i Kina.
Kjos trekker dessuten selv frem muligheten for en rute fra Oslo til Vietnam som et eksempel må de mange spennende mulighetene det nye langtrekkende Boeing 787 Dreamliner-flyet vil gi.
Â?Vi vil se langdistanse direkteruter fra Oslo og andre byer i en helt annen grad enn vi har sett til nå. Mye av det som har skjedd med lavpriseksplosjonen i Europa vil skje på langruter på tvers av kontinentene, mener Norwegian-sjefen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 27.08.2012 klokken 09.20