Dette framkommer i årets undersøkelse fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Mer enn 8900 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen 192 virksomheter fra 40 ulike bransjer får sin årlige dom fra norske forbrukere.
Og aller øverst på listen finner man altså Flytoget, med 85,8 av maksimalt 100 oppnåelige kundetilfredshetspoeng. Dette er den høyeste karakteren som noensinne har er målt, og det er tredje gang at Flytoget vinner Kundetilfredshetsprisen.
På andreplass kommer Finn.no og så Toyota. Hurtigruten, som i fjor havnet på en 3. plass rykker i år ned to plasser til 5. med en poengsum på 83,6.
Den reiselivsbedriften som havner lengst ned på listen, er Stena Line på plass nummer 181.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 10.05.2012 klokken 14.25