Og passasjertallene fortsetter å stige. Over 1,3 millioner passasjerer fløy med Norwegian i april måned. Det er en økning på 11 prosent sammenlignet med samme måned i fjor.
Før helgen måtte SAS nok en gang legge frem trøstesløse økonomiske resultater med milliardunderskudd i årets første kvartal. Selskapet er hardt presset mellom raskt voksende lavprisselskaper, og europeiske nettverksselskapene som Lufthansa, KLM og British Airways.
Les også: Blodrødt for SAS.
En av de tøffeste kampene foregår på en av SASÂ viktigste hjemmearenaer,
Oslo Lufthavn, skrev Aftenposten i går.. Luftfartsanalytikere har tidligere anslått at Norwegians kraftige vekst i inn- og utland vil gjøre Kjos større enn SAS innen 2015.
Les også: Syv prosent flere med Norwegian.
Her puster Norwegian sin skandinaviske konkurrent i nakken allerede, viser nye tall som Oslo Lufthavn presenterer for Aftenposten.
 Størst på OSL betyr jo også at du også har et solid grep på hele det norske markedet. Vi vil ikke vite om den eksakte stillingen mellom de to på landsbasis før vi får de endelige passasjertallene senere, for det er ny bevegelse i konkurransen de to selskapene imellom. Det vi har sett i de senere månedene er at også SAS har begynt å vokse igjen. Så tiden fremover blir spennende, sier administrerende direktør ved Oslo Lufthavn, Nic. Nilsen til Aftenposten.
 Jeg kjenner ikke til noe selskap som har vokst så hurtig som Norwegian, kanskje med unntak av Ryanair og EasyJet. SAS stilling som ledende aktør i Skandinavia har aldri før vært så truet som den er nå, legger han til.
For Norwegian har det vært bratt stigende kurve fra den spede start i 2002. Ved utgangen av 2011 er situasjonen at SAS har SAS 8.5 millioner reisende, mens Norwegians telleapparat stanser på 7.9 millioner. Norwegian kommer til å gjøre et nytt, stort byks når selskapet setter i gang sine lenge bebudede langruter til USA og Asia i mars neste år.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 08.05.2012 klokken 10.50