Ja, vi snakker om å gjøre det vi kan for å redde reiselivsåret 2012. Og vi er særlig bekymret for turisttrafikken til sommeren, sier reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin i Innovasjon Norge til Dagens Næringsliv.
Innovasjon Norge har omdisponert enkelte budsjettposter og benyttet reservepenger slik at det de nærmeste ukene vil bli brukt 15 millioner kroner til å kjøpe synlighet, særlig i Tyskland, Nederland og i USA.
 Konkurransen er knalltøff. Prisene i flere markeder, eksempelvis i Sør-Europa, er kuttet og usikkerheten er stor. Samtidig får vi tilbakemeldinger fra aktørene om at bookingsituasjonen ikke er så god som ventet. Det betyr at vi er nødt til å komme sterkere på banen, sier Tuftin.
Innovasjon Norge har også satt av penger til mer markedsføring her hjemme.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 21.03.2012 klokken 10.10