Medregnet logistikkløsninger skal det investeres om lag 1,1 milliarder kroner. Rederiet sikrer seg også muligheten til å bestille et søsterskip, skriver Dagens Næringsliv.
Color Line beskriver det nye skipet som et helt nytt skipskonsept med effektive transportløsninger, nye shopping- og opplevelsestilbud og det siste i miljøteknologi.
 Med det nye konseptet fullfører selskapet en målrettet og innovativ flåtefornyelse til rundt ni milliarder kroner, sier konsernsjef Trond Kleivdal i Color Line.
Satser miljøvennlig
Skipet skal bygges for å kunne bruke flytende gass (LNG) som drivstoff.
 Dette sammen med skrogformen og effektivt fremdriftsmaskineri vil gjøre skipet til en av de mest miljøvennlige og støysvake dagferger i verden, sier Kleivdal.
Det nye skipet er inspirert av Superspeed-fergene og er planlagt å være om lag 160 meter langt med plass til 2000 personer og rundt fem hundre biler. Skipet er planlagt satt inn i ruten SandefjordÂStrømstad til sommersesongen 2014 og vil erstatte M/S Bohus.
Color Line har i lengre tid vurdert bruktmarkedet, men velger å satse framtidsrettet og miljøvennlig.
 Ikke minst at Color Line går til sentrum av byene Sandefjord og Strømstad gjør at vi velger å satse på miljøvennlige og støysvake skip, sier konsernsjef Trond Kleivdal.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 16.03.2012 klokken 13.40