Er det ikke ergerlig? Vi skulle gjerne vært den som gikk seirende ut av konkurransen med Widerøe, men det blir simpelthen for dyrt for oss å fortsette, sier Jesper Rungholm, sjef i Danish Air Transport (DAT), til avisen Varden.
DAT vil fortsatt være til stede på Skien lufthavn, Geiteryggen, gjennom ruten mellom Skien og Stavanger, melder Sandefjords Blad.
 Ruten til Stavanger blir ikke berørt. Den går godt, sier Rungholm.
Årsaken til nedleggelsen er den sterke konkurransen med Widerøe på Geiteryggen og Norwegian på Torp. Særlig de siste seks månedene har vært tøffe.
 Priskrigen på Torp gjør alt folk flyr stort sett gratis. Det har ført til en siste utsiling av folk. Samtidig har Widerøe ført en priskampanje. Vi er ikke så store at det vi taper i Skien, kan vi hente inn i Finnmark. Vi er verken eid av SAS eller staten, sier DAT-sjefen.
Les også: Widerøe flyr passasjerer gratis.
Men aller siste ord er ikke sagt:
 Hvis Widerøe beslutter å forsvinne fra Skien, så er vi nok tilbake. Eller vurderer vi situasjonen igjen, får jeg si, sier Rungholm.
Betydning for Skien lufthavn?
 Det betyr at volumet på flyginger på denne strekningen reduseres noe, men det er fortsatt et utmerket og omfattende tilbud via Widerøe mellom Skien og Bergen, sier lufthavnsjef Henning Kloumann.
Widerøe har 17 avganger i uka fra Skien til Bergen, og minimum tre avganger hver virkedag på strekningen.
 Tilbudet til passasjerer når det gjelder destinasjoner er uendret, selv om volumet går noe ned, sier Kloumann og legger til:
 Det er klart det blir reduserte inntekter, men vi må først og fremst tilpasse oss situasjonen og aktivitetsnivået. Det er fokus for oss nå, sier lufthavnsjefen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 14.03.2012 klokken 06.55