Jeg ser paralleller til situasjonen som Alitalia var i  at SAS er avhengig av å reddes av staten. Men så vidt jeg ser, er ikke den politiske viljen så veldig stor i Norge eller i de andre skandinaviske landene til å gjøre dette, sier han til Dagens Næringsliv.
SAS sier selskapet vil kutte seg i form, men Strickland tviler og sier tiden begynner å renne ut for SAS.
 Hver gang jeg leser en av SAS sine kvartalsrapporter så får jeg inntrykk av at det er et lys i tunnelen for selskapet. Nylig hadde det sitt beste kvartal på fire år. Men for hver gang blir jeg litt mer kynisk, for mye av dette er en lek med ord. Enten tjener du penger eller så tjener du ikke penger, mener Strickland.
Og penger har ikke den skandinaviske luftfartsgiganten tjent siden 2008. I 2010 var underskuddet på over tre milliarder svenske kroner før skatt. I 2011 viste regnskapet minus 1,6 milliarder kroner.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 29.02.2012 klokken 10.20