Innenfor møte – og insentivsmarkedet opplever man også en økende interesse for Norge. Innovasjon Norge og Norway Convention Bureau går nå sammen om å ta en større del av disse lukrative markedene.
 Det norske kongressmarkedet er i sterk vekst og er nå det ledende i Skandinavia. Dette samarbeidet skal gjøre Norge til en enda større konkurrent på det internasjonale markedet, sier Bente Bratland Holm, daglig leder i Norway Convention Bureau.
 Disse markedene er spesielt viktige i de mer usikre tidene reiselivet nå går inn i, da de er mindre konjunkturutsatt, dette gjelder spesielt for kongressmarkedet, sier reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Per-Arne Tuftin, om samarbeidet.
Det internasjonale møte- og kongress markedet er et voksende marked og har et høyere forbruk per reisende enn i ferie- og fritidsmarkedet. Ferske tall viser at kongressdeltakere i gjennomsnitt legger igjen 3500 kroner i døgnet.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 29.02.2012 klokken 09.50