Samarbeidet mellom Vestlandets offisielle turistråd og klesgiganten er ifølge administrerende direktør Kristian B. Jørgensen i Fjord Norge helt spesielt.
 Jeg kjenner ikke til at det har vært såpass omfattende aktivitet mellom reisemål og en tung internasjonal merkevare tidligere. Jeg tror ikke det. I Norge er slik nytenkning grensesprengende, sier han til Kampanje.com.
Selskapet Fjord Norge eies av Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland, og driver internasjonal markedsføring for Vestlandet. Gjennom Helly Hansen-butikkene ønsker de å nå ut til kunder spesielt i USA, England, Sverige og Danmark.
 Vi har også sydd sammen en god del reiser, så vil vi opprette en microsite der folk kan melde seg på og konkurrere om dem. De skal vise sine måter å drive aktivitetsferie på, forteller Jørgensen tilnettstedet.
Hemmelig prislapp
Konkurransen lanseres i august, men hva den globale kampanjen vil koste, vil ikke direktøren gå ut med.
 Den har en relativt stor ramme, sier han.
Selv om han innrømmer at verdensøkonomi, valuta og generelle trender også påvirker norsk turistbransje sier Jørgensen at kampanjen ikke er et krisetiltak.
 Vi vi nå ut til de som ikke lar seg påvirke av finanskrisen, men driver hobbyen sin uansett. De vil ha aktive ferier, er kjøpesterke og opptatt av kvalitet.
Samspillet med Helly Hansen
Han sier at samarbeidet med tekstilselskapet falt seg naturlig:
 Helly Hansen løfter frem og representerer Vestlandet som reisemål. Det er en spennende og tøff destinasjon, og man må være godt forberedt med utstyr som holder stand. Det er derfor et godt samspill: både Vestlandet og Helly Hansen er flott og tøft.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 17.01.2012 klokken 19.45