Farris Bad i Larvik endte på 97 millioner kroner i omsetning i 2011, melder Sandefjords Blad. Hotelldirektør Espen Karlsen er godt fornøyd med at spahotellet nå er størst i Vestfold, etter sterk vekst i året som gikk. Helt overraskende er likevel ikke skiftet i toppen, man ser jo hvor utviklingen bærer en stund før nyttårsrakettene fyres av.
Les også: Farris Bad størst i Vestfold.
Hotelldirektøren i Larvik ser grunn til å skryte av at Farris Bad er blitt et hotell som dekker flere områder.
 Vi har store konferanser og kurs, men er også blitt et attraktivt sted for store anledninger, som frierier, bryllup og jubileer, sier Karlsen til Sandefjords Blad.
Han mener den viktigste utviklingen er at hotellene i regionen trekker hverandre opp.
 Park er en veldig god konkurrent for oss. Park har vært en solid aktør i mange år. Vi tilfører regionen helt ny trafikk, sier Karlsen, og viser til at også Grand Farris i Larvik har økt i 2011.
 Det viser at ved at vi posisjonerer oss riktig, og utfyller hverandre framfor å konkurrere, så styrker vi tilbudet i regionen. Vi er veldig glade for at Park i Sandefjord nå bygger ut. Det betyr at vi står sterke i konkurranse med Oslo-hotellene.
Også Park vokste
Farris Bad har hatt en økning i omsetningen på 11,5 millioner kroner fra 2010. Også Park økte i 2011, til en omsetning på cirka 86 millioner kroner.
 2011 ble et kjempebra år for oss. Vi har hatt godt belegg, som har gitt gode tall. Vi opplever ikke at Farris Bad tar trafikk fra oss, sier salgs- og markedssjef Ellen Brekke.
Quality i Tønsberg endte på en omsetning på rundt 80 millioner kroner.
Farris Bad rendyrker stilen som eksklusivt spahotell. I 2011 hadde hotellet 46 000 overnattingsgjester på 175 rom og suiter. Park hadde til sammenligning 61 100 overnattingsgjester på sine 231 rom.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 09.01.2012 klokken 22.00