Med den punktlighetsstatistikken ble SAS også verdens tredje mest punktlige selskap kategorien Âmajor airlines etter Japanese airlines ANA og JAL.
 Vi er meget glade for nok en gang å bli kåret til Europas mest punktlige flyselskap og dermed Europas mest pålitelige flyselskap for tredje år på rad. Alle våre medarbeidere, både på bakken og i luften, gjør sitt ytterste hver eneste dag for å sikre at hver flygning møter våre kunders forventninger. At vi i tillegg også er verdens tredje mest punktlige flyselskap blant Âmajor airlines bekrefter at SAS er et flyselskap i verdensklasse, sier toppsjef Rickard Gustafson i SAS.
Av SASÂ 239 320 flygninger i 2011 landet 208 972 på tid. Ankomststatistikken for 2011 er også en forbedring fra 2010 der SAS hadde 86,47 prosent punktlighet. Rekorden er imidlertid 2009 med 89,83 prosent. I 2008 hadde SAS en punktlighetsprosent på 83,92.
Statistikken kommer fra den uavhengige tjenesten Flighstats.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 24.01.2012 klokken 10.15