– Eurovision Song Contest har blitt arrangert i over 60 år og vi er stolte av å samarbeide med et så ikonisk merke som har et globalt publikum, sier Ben Bouldin, visepresident for Royal Caribbean International i Europa, Midtøsten og Afrika.
Som offisiell partner for Eurovision Song Contest vil Royal Caribbean organisere flere arrangementer, inkludert merkevareeksponering under festivalen og markedsføring i vertsbyene – som i år er Malmö, Sverige. Det nye samarbeidet vil bli lansert i forkant av den kommende 68. runden av Eurovision Song Contest som finner sted i mai 2024. 37 land deltar i konkurransen og programmet har millioner av seere. Partnerskapet vil også markere starten på Royal Caribbeans etterlengtede europeiske sesong, med seks prisbelønte skip som seiler fra åtte byer over hele Europa og besøker en rekke landemerkedestinasjoner.
– Som to store merkevarer, kjent for å levere minneverdige øyeblikk til mennesker over hele verden og med en blanding av kulturer, er av Royal Caribbean og Eurovision Song Contest den ultimate kombinasjonen, sier Ben Bouldin, visepresident i Royal Caribbean International i Europa, Midtøsten og Afrika, og fortsetter:
– Eurovision Song Contest har blitt arrangert i over 60 år og vi er stolte av å samarbeide med et så ikonisk merke som har et globalt publikum, som bare fortsetter å vokse hvert år.
Martin Österdahl, Executive Supervisor for Eurovision Song Contest, er også fornøyd med samarbeidet:
– Eurovision Song Contest og Royal Caribbean deler en lidenskap for å skape uforglemmelige opplevelser som forener mennesker over hele verden. Vi ser frem til å skape nye minner for våre fans og gjester – og er veldig begeistret over dette partnerskapet!