Med besøkstall godt over trippelt av tidligere toppnoteringer og tidvis 30 ganger så høy pågang som vanlig, ble kapasiteten på strawberry.no/se/fi/dk rett og slett overbelastet etter navnebyttet fra Nordic Choice Hotels. Det medførte at mange ikke fikk gjennomført bookinger, benyttet seg av åpningskampanjene eller bare få mer informasjon om de nye fordelene som kommer med Strawberry.
– Vi har aldri vært borti noe slikt tidligere. Selv om vi tok høyde for at trafikken ville gå kraftig opp etter relanseringen, var dette rett og slett overveldende. Det er aldri gøy at våre gjester og medlemmer ikke får gjennomført det de ønsker, men det er gledelig å se hvor mange som er interessert i nye Strawberry. Vi lover at kampanjene fortsetter slik at alle kan få anledning til å benytte seg av dem, sier Torgeir Silseth, adm.dir. i Strawberry.
Etter nesten 30 år som hotellselskap, ønsker Strawberry å høyne ambisjonene. Navneendringen markerer første steg i selskapets nye visjon. Strawberry skal være best på opplevelser i Norden – gjennom flere partnere, flere hoteller, flere restauranter og mye mer. Ved å utvide eksisterende portefølje av produkter, tjenester og opplevelser vil Strawberry gjennom fordelsprogrammet gi gjester og medlemmer tilgang på et bredt utvalg av opplevelser og fordeler over hele Norden.
– Gjennom en undersøkelse vi fikk gjort av Novus i forbindelse med navnebyttet, kom det frem at 80 prosent av de norske respondentene anså opplevelser som en fundamental del for lykkefølelse. Flertallet drømmer om hotellopphold med familien eller venner, men også kultur, mat og drikke og velvære ligger i topp. Gjennom Strawberry, skal man få den beste tilgangen til alle mulige opplevelser på et sted, forteller Silseth.
Nettsidene kom på beina igjen etter kort tid, og det jobbes i kulissene for å stabilisere dem for økt pågang fremover.