Det nye selskapet håndterer fra nå av tjenester på bakken som kundene møter, slik som innsjekking, ombordstigning og ankomstservice.
– Oslo lufthavn er den flyplassen der vi har størst trafikk, og det er derfor hensiktsmessig å betjene disse viktige oppgavene selv. Dette styrker båndene på tvers av våre avdelinger, og vi er helt sikre på at denne endringen vil komme kundene til gode. I fortsettelsen vil vi levere førsteklasses kundeservice også i alle ledd av bakketjenestene, sier Adrian Dunne, driftsdirektør i Norwegian.
22. mars overtok Norwegian ansvaret for bakketjenestene og disse er samlet i Norwegian-selskapet Red Handling. Bakketjenestene er en samlebetegnelse for rollene som man blant annet finner ved innsjekking og ved gatene, og de ansatte håndterer for eksempel ombordstigning, bemanner ankomstservice og koordinerer tjenester som bagasjehåndtering. Det er i første omgang innsjekking, gate og ankomstservice som håndteres av Red Handling.
I perioden frem til etableringen har Norwegian arbeidet med selskapet som tidligere leverte disse tjenestene, og som et resultat av virksomhetsoverdragelsen har 100 ansatte har valgt å være med videre og er nå ansatt i Red Handling. Selskapet har invitert til rekrutteringsmesser på Gardermoen, i tillegg til å publisere tradisjonelle utlysninger. Totalt mottok Norwegian omkring 500 søknader til disse stillingene.