– Jeg gleder meg enormt til å bygge opp Outdooractive som selskap i Norge! Outdooractive sin plattform har over 12 millioner registrerte brukere og over 70 millioner sidevisninger i måneden. I Norge har vi allerede endel kunder innen nasjonalparker, hoteller og ikke minst destinasjoner og flere skal det bli. Outdooractive sine verdensledende digitale løsninger for reiselivet og målgruppe har aldri før vært mer relevante. Jeg har klokkertro på dette produktet, og strategien er ambisiøs – det digger jeg, sier Løvlie.
Han utdyper – Vi er det eneste selskapet i verden som bygger full service SaaS-løsninger for alle aktører i reiselivsbransjen. Tjenestene våre skaper reiselyst ved å ta fremtidige gjester direkte til all informasjon og inspirasjon. Vi tilbyr datahåndtering, markedsføring, web- og appteknologi – og felles for alle våre løsninger er at de har ett mål for øyet: å gi våre kunder verktøyene som trengs for å skape en sømløs digital kundereise for sine fremtidige gjester og kunder.
Lang erfaring
Løvlie kommer fra en reiselivsfamilie og har over 20 års erfaring med salg og destinasjonsutvikling som fagfelt. Han har blant annet vært salgsdirektør i flere norske hotellkjeder og også markedssjef i VisitBritain.
– Jeg er veldig fornøyd med å få Kim Henrik med på laget. Hans relevante bakgrunn innen reiseliv, hans nettverk og faglige tyngde innenfor destinasjonsutvikling er en optimal match for den internasjonaliseringsreisen Outdooractive er i og han vil være helt essensiell i vår norske satsning, sier CEO og grunnlegger, Hartmut Wimmer.