– Jeg har drevet med turbusser, flybusser og som reisearrangør i 30 år. I dette arbeidet ser jeg klare fordeler ved samarbeid og ønsker gjennom denne satsingen å samle aktuelle reiselivsbedrifter på Østlandet under samme salgsparaply, forteller initiativtaker Rolf Lie.
Lie forteller videre at satsingen rettes mot det internasjonale turoperatørmarkedet, og har en målsetting om salg for sesongen 2022. Styringsgruppa for satsingen består av representanter fra Askeladden Reiser, Visit Innlandet, JVB Tur AS og Frich’s hotell og spiserier, som sammen med prosjektleder Bente S. Kvamme fra BOOST Global Innovation skal jobbe med satsingen gjennom 2021. Satsingen er delfinansiert av Innovasjon Norge.
Innlandets perler//Unique Pearls of Eastern Norway har allerede presentert et utvalg reiser for turoperatører på Norwegian Travel Workshop (NTW).
– Dette er en av de internasjonale operatørenes viktigste kjøpsarenaer og blir benyttet for å planlegge kommende turproduksjon, sier Lie.
– Å få presentere vår satsing for denne kundegruppen har vært veldig viktig og har gitt oss gode tilbakemeldinger.
– Fortløpende tar vi kontakt med aktuelle reiselivsbedrifter innenfor Viken og Innlandet fylker som vi ønsker et forpliktende samarbeid med. Allerede nå stiller et trettitalls bedrifter seg positive til initiativet og ønsker å ta del i dette, sier Lie.
– Ved å slå oss sammen og skape en felles salgsplattform, opplever vi at det er lettere å nå vår kundegruppe. Med omfattende kunnskap om produkter i regionen kan vi enkelt organisere en tur til innlandets unike reiselivsperler. Vi vil tilby tematiske reiser som inneholder gode overnattingssteder, spennende opplevelser, lokal mat og drikke, kultur- og naturopplevelser til et internasjonalt marked, avslutter Lie.