Ordene falt i et intervju med Svenska Dagbladet, der han også luftet de store mulighetene som ligger østover mot Asia fra Stockholm. Det er selskapets nye 737 Max-maskiner som setter Norwegian i stand til å satse den veien.
Det er bare én vesentlig hake med planene: den russiske blokkeringen av Sibir-korridoren.
Per idag er det kun SAS som etter en avtale gjort på 1950-talet som har anledning til å fly over dette området, som sørger for at man kan fly i en rett linje fra Skandinavia til de store markedene i Asia, som Kina og Thailand.
– Får vi bare rettighetene til å fly over Russland kommer vi til å åpne opp for en rekke linjer til Asia fra Stockholm, sa Kjos blant annet.
Flymaskinen 737 Max kan med sine bensingjerrige motorer og nye utforming av vingene fly lengre, for en rimeligere penge, og vil også kunne anvendes mellom det vestlige Europa og det nordøstlige USA.
En annen problemstilling knyttet til rutene fra Sverige er planene om nye flyskatter i Sverige, som Norwegian sammen med SAS har tatt til motmæle mot. De vil påvirke en eventuell satsing østover negativt, ifølge Kjos