Hotellet som tidligere gikk under navnet Scandic KNA har lang historie, men har det siste året gjennomgått en total oppussing og åpner torsdag i helt ny drakt. Scandic Solli som hotellet nå heter gjenoppstår med helt nytt og moderne design, bar- og restaurantkonseptet – V Solli Bar & Spiseri – og fokus på sosiale målgrupper.
– Scandic Solli skal være et av Oslos mest pulserende hoteller, og et naturlig møtested for både tilreisende og lokalbefolkningen rundt Solli Plass. Hotellet vil ha et høyt aktivitetsnivå, men med en inkluderende og personlig atmosfære. Selv kaller vi Scandic Solli for det sosiale hotellet, sier Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør i Scandic Norge.
Restaurant og bar med nordisk fokus
Selve hjertet i det nye hotellet vil være bar- og restaurantkonseptet V Solli Bar & Spiseri. Her introduseres det nye matkonseptet «Nordic Bites», som er fingermat med utgangspunkt i det beste av nordiske råvarer. Med fast DJ både torsdag og fredag ettermiddag, samt lørdag formiddag er målet at Scandic Solli skal bli møtestedet for sosiale tilreisende og lokalbefolkningen, før nattelivet på Solli Plass tar over.
– Vi ønsker at Scandic Solli skal bli et pulserende og sosialt hotell, og stedet du starter en vellykket kveld. Hotellet er designet på en måte som gjør at dette er mulig, samtidig som hotellgjester som trenger å trekke seg tilbake kan gjøre dette, sier Magne Jacobsen, hotelldirektør ved Scandic Solli.
Egen etasje for unge urbane
Scandic Solli har et unikt tilbud til unge, urbane hotellgjester, og har viet en hel etasje til konseptet «Young Rooms». I etasjen har kunstnerduoen BrOslo fått fritt spillerom, og deres særegne kunstverk preger hele etasjen. I tillegg inneholder etasjen Bloggers Inn, som er et eget rom tilrettelagt og utstyrt for moderne bloggeres behov.
– BrOslo har klart å skape en helt unik atmosfære med sin kunst. Dette kanskje det eneste hotellet i Norge som er tilrettelagt for unge reisende på denne måten. Young Rooms gir en følelse av å være et helt annet sted i verden, med assosiasjoner til byer som New York, Amsterdam og Berlin, sier Jacobsen.