Scandic Norge skiller nå salgs- og markedsfunksjonen i to separate kommersielle fokusområder. Til å lede Scandic sin offensive salgssatsing hentes nå Siv Christensen til rollen som salgsdirektør i Scandic Norge.
— Christensen har svært lang erfaring fra både reiseliv- og hotellbransjen, er ekstremt resultatorientert og har akkurat den offensive holdningen vi trenger når vi nå skal vokse videre og befeste posisjonen som nummer en i det norske markedet, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold.
Christensen har fra tidligere 12 års erfaring som salgsdirektør i reisebyråkjeden Berg Hansen, og sju år som salgsdirektør for Norge og Director of Key Accounts Scandinavian Region i Nordic Choice Hotels. Hun kommer sist fra stillingen som Industry Head for reiseliv i Google. Hun tiltrer stillingen som salgsdirektør i Scandic Norge 3. mars.
— Hotellbransjen er i kraftig utvikling, og etter min oppfatning er det Scandic som leder an i denne utviklingen. Kjeden har en tydelig og ambisiøs vekststrategi, og har alle forutsetninger for å lykkes. Det blir spennende å være med på å øke salget både i det nasjonale og det internasjonale markedet, sier den påtroppende salgsdirektøren, Siv Christensen.
Scandic kjøpte nylig hotellkjeden Rica, og dersom norske og svenske konkurransemyndighetene godkjenner oppkjøpet vil kjeden telle 84 hoteller i Norge. Samtidig er flere prestisjeprosjekter under utvikling, og flere nye hoteller vil åpne i løpet av 2014.
— Jeg trives med å bygge og å skape resultater. Mest av alt motiveres jeg av prestasjoner, og jeg opplever at Scandic har en sterk prestasjonskultur. I tillegg er den fasen Scandic nå er inne i sjeldent spennende og krevende, noe som gjorde det svært enkelt for meg å takke ja til utfordringene, avslutter Christensen.