Hjulstad skal jobbe aktivt og strategisk med å drive trafikk til Scandic sine hoteller fra det internasjonale markedet. De senere årene har Hjulstad jobbet med å utvikle feriehusmarkedet gjennom sitt lederskap i Novasol og sist kommer han fra stillingen som Salgsdirektør for kurs- og konferansemarkedet i Rica Hotels. I sin nye rolle i Scandic skal han inngå i det nordiske salgsteamet på ferie- og fritidsmarkedet. Hjulstad vil jobbe med å utvikle samarbeidet og volumene fra nøkkelkunder på det internasjonale markedet og fra definerte ute markeder. I tillegg til dette vil han holde et ekstra øye med ferie- og fritidsmarkedet I Norge.
— Hjulstad har lang og bred bransjeerfaring, og blir en sentral person når vi nå øker innsatsen i det internasjonale markedet. Vi har en offensiv vekststrategi, og da er det viktig også å lykkes i disse store og viktige markedene, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold, i en pressemelding.
Mye har skjedd i Scandic siden sist han var ansatt der og store prosjekter er på gang.
— Det er klart at de store, positive endringene og de klare vekstambisjonene var medvirkende til at jeg valgte å gå tilbake til Scandic. For en med så mye lidenskap for reiseliv som meg er det vanskelig å si nei til utfordringene jeg nå skal få lov til å bryne meg på, sier Hjulstad.
Mange internasjonale markeder er i positiv utvikling, og Hjulstads ansvarsområde vil bli stadig viktigere. Det er i dag særlig positive signaler i markeder fra Asia, USA og Sør- Amerika. I tillegg knytter det seg forventning til utviklingen i Sør-Europa og den voksende økonomien i Øst-Europa.
— En sterk posisjon er viktig også i det utenlandske markedet. Vi har i dag et svært attraktivt tilbud til turister som besøker Norge og Norden generelt, og jeg er trygg på at vi vil lykkes med den strategien vi nå har. I tillegg besitter Scandickonsernet svært mye erfaring og kompetanse vi kan dra nytte av, avslutter Hjulstad.