Hotellet er designet av Snøhetta, eid av Arthur Buchardt og skal driftes under varemerket Clarion. Med 400 rom og storsal med plass til 1000 personer vil hotellet bli Stavangers nye landemerke, håper hotellkjeden.
-Clarion Hotel Energy er et spektakulært hotellprosjekt som fordrer at vi har de beste folkene på laget. Vi er allerede godt i gang med arbeidet, og har sikret oss et spennende lederteam på hotellet. Nå gleder vi oss til å sette opp tempoet frem mot åpning, sier Sigurd Lindland, hotelldirektør for Clarion Hotel Energy.
Sigurd Lindland har lang fartstid i Nordic Choice og begynte i 1998 som regionsdirektør for selskapet i Rogaland. I 2001 ble han ansatt som driftsdirektør for Clarion-hotellene i Norge med base ved hovedkontoret i Oslo. I 2011 begynte han som direktør for strategisk utvikling og har vært ansvarlig for flere prosjekter i Clarion, siste av de store prosjektene var Clarion Hotel & Congress i Trondheim samt Clarion Hotel The Edge i Tromsø. Nå er sirkelen sluttet og Lindland ser frem til å komme tilbake til verdens beste by og overta Clarion Hotel Energy som han har vært involvert i siden dag én.
Restaurant & Bar-konseptet Kitchen & Table, signert den verdenskjente kokken Marcus Samuelsson, vil få en sentral plass i hotellet, og fremstå som et levende møtested for så vel hotellets som lokale gjester. Hotellets interiør og design vil være moderne og klassisk, med en varm tone med et høyt internasjonalt preg og detaljer.
-Det fysiske produktet er alltid viktig når en åpner et hotell – men det er personalet som skaper atmosfæren og stemningen. Rett person på rett plass er nøkkelen til suksess. Rekrutteringen og ikke minst opplæringen før åpning vil få høy prioritet. Vi ønsker å bli folkehotellet på Madla, sier Lindland.