Forbrukere generelt leser produktanmeldelser i stadig større grad før de gjør et kjøp, og anmeldelser fra andre rangerer høyt ved planlegging av reiser og opplevelser. Thon-kjeden ønsker nå å gi potensielle gjester tilgang til erfaringer fra andre gjester som grunnlag for egen bestilling.
 I dagens nettsamfunn er det et naturlig fokus på å dele informasjon. Vi håper derfor at en slik åpenhet rundt erfaringer og åpen dialog vil gi andre potensielle gjester et enda bedre grunnlag for valg av hotell. Samtidig tror vi dette vil stimulere oss til å gjøre en enda bedre jobb, sier markedsdirektør Turid Nyeggen i Thon Hotels.
Alle som bestiller overnatting via nettet vil nå etter oppholdet kunne legge inn sin vurdering og kommentar til oppholdet ved å taste inn sin bookingreferanse. Slik kan kjeden garantere at det er ekte kommentarer fra gjester som har bodd på hotellet.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 16.12.2010 klokken 09.20