Gjennom Atlantic++ har Air Canada, Lufthansa, United og Continental delt på inntekter, kostnader og ruteplaner mellom Nord-Amerika og Europa i vel et år.
 Jeg tror vi vil ha en mulighet neste år til å ta opp nye samarbeidspartnere. Samarbeidet har vært veldig suksessfullt så langt, og gitt en større resultateffekt enn vi hadde regnet med, sier sjefen for nå sammenslåtte United og Continental, Jeff Smisek, til Finansavisen.
Avisen skriver at en inntreden i samarbeidet for SAS antakelig vil bety over 150 millioner kroner i ekstra årlig omsetning.
Også Lufthansa er positiv til flere medlemmer og ser en plass for SAS.
 Absolutt. Prinsipielt vil det være nyttig å få med aktører som SAS i samarbeid som dette, sier kommende toppsjef i Lufthansa, Christoph Franz.
SAS har vært i diskusjoner med de aktuelle flyselskapene i lang tid.
 I hele år har vi forhandlet, og nå har vi fått de fleste vilkårene. Så gjenstår det å se om denne avtalen passer for SAS, sier kommersiell direktør Robin Kamark.
 Dette er en viktig strategisk avklaring for SAS-konsernet, ikke bare for det neste året, men i flere år framover. Dette handler om hvordan SAS skal satse på de interkontinentale rutene, legger han til.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 15.12.2010 klokken 09.55