Imidlertid økte inntektene fra 1,48 til 1,56 milliarder kroner. Star Tour solgte 247 000 reiser i regnskapsåret, 10 000 flere enn året før.
 Vi økte kapasiteten og tok markedsandeler sist år, men det ble mindre igjen på bunnlinjen. Norge er per i dag det tøffeste markedet i Norden. Dette skyldes økt kapasitet i markedet og dermed økt prispress, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour, og legger til at resultatet også svekkes av vårens askesky.
Lunde framholder at Star Tour er i vekst. Charterselskapet øker antall reiser neste sommer med 20 prosent og har som mål å ta ytterligere markedsandeler i 2011.
 Vi har inngått en meget god avtale med Norwegian. Den gjør at våre kunder får fly med markedets nyeste fly og til tider på døgnet som nordmenn foretrekker når de skal på ferie. Det vil si flere helgeavganger med avreise morgen og med hjemkomst om ettermiddagen, fortsetter Lunde.
Han forteller at Star Tour fremdeles vil fokusere på produktutvikling og at fem av ti hotell neste sommer vil være 4- eller 5-stjerners.
 Videre er 43 prosent av våre hoteller konsepthoteller og vi opplever at spesielt Blue Village og Blue Couples  hoteller for voksne  er i vekst, sier Lunde.
Les også Bedre for Star Tour-eier.
Les også 30 prosent ned for Ving.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 03.12.2010 klokken 13.30