Omsetningen steg med 0,3 prosent, til 2438 millioner kroner (2431 millioner året før), mens antall kunder som reiste med Ving sank med 1,3 prosent til 390 000 (395 000). Ving klarte altså å få mer penger ut av hver kunde.
Driftsresultatet for perioden ble 127,0 millioner (180,6).
 Lavkonjunktur, askesky og økt konkurranse som en følge av betydelig vekst i kapasiteten hos lavprisflyselskaper siste år, har gjort lavsesongene i feriemarkedet mer krevende. Det har vært et betydelig prispress i deler av året som følge av overkapasitet, og i lys av dette er vi godt fornøyd med Ving Norges resultat for siste regnskapsår, sier administrerende direktør Christian Grønli.
 Ving er Norges største charterarrangør med en markedsandel på 36 prosent. Vi har hatt vekst i salget av storbyreiser og fotballreiser til England med rutefly det siste året, og det har bidratt til å styrke vår posisjon i det norske feriemarkedet ytterligere, fortsetter han.
Grønli sier at markedsresponsen gjør at Ving vil fortsette å utvikle konsepthoteller til ulike kundesegmenter. Nylig åpnet et nytt Sunprime i Phuket; Sunprime Kamala Beach Resort og neste sommer åpner Sunprime Palma Beach på Mallorca. I februar 2011 åpner Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach i Egypt.
 Salget av reiser for inneværende vintersesong er betydelig bedre enn i fjor på samme tid, framholder Grønli.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 01.12.2010 klokken 14.55