Forretningsideen til Stay.com er at forbrukere skal kunne lage sin egen reiseguide med akkurat det de er interesserte i, og så skrive den ut eller laste den ned på mobilen.
 Det er bare fantasien som etter grenser for hva dette kan bli. Utgangspunktet er å lage et nettsted som er gratis for brukerne. Reiseguidene er lagd som sosiale objekter slik at man kan samarbeide og dele erfaringer med sine venner på Facebook. Og vi vil tjene penger gjennom de hotell-, restaurant- og eventbestillingene brukerene foretar, sier Paasche til Dagens Næringsliv.
Første versjon av nettstedet ble for alvor lansert i juni i år, og er allerede kåret til et av verdens 50 mest spennende nettsteder av Time Magazine.
 Vi vil kunne skreddersy unike tilbud tilpasset den enkeltes preferanser, sier Paasche til avisen.
Han har tidligere bygget opp hotellbestillingsselskapet Hotelweb fra grunnen. Foreløpig har Paasche to ansatte i Norge og to kinesiske programutviklere i USA og Australia. I tillegg kommer nær 30 frilansere innen programmering og innholdsproduksjon. Tidligere sjef i Ving Norge, Gunnar Grosvold, er for øvrig styreleder i Stay.com.
Oppdatert av Stein Arild Iglebæk 24.11.2010 klokken 11.15