ÂTromsø  where your Artic Adventure begins starter en brosjyre fra Visit Tromsø med. Og den slutter med ÂArtic regards, Anne Berit FigenschauÂ.
 En kjempetabbe. Jeg blir veldig lei meg for at vi ikke har fått med oss dette, sier daglig leder i Visit Tromsø, Anne Berit Figenschou til Nordlys.
Brosjyren med feilen ble skrevet ut til en reiselivsmesse i Molde i april. Det er skrevet ut i 1000 eksemplarer. I tillegg til at en god del ble delt ut til utenlandske reiselivsaktører på messen, ligger den på turistinformasjonen i Tromsø.
 Vi skrev den ut i full fart for å bli ferdige til messen. Dessverre ble det ikke riktig. Nå har vi den til omtrykk og da skal det bli rett, sier Figenschau.
Godt salg likevel
Til tross for skrivefeil, ligger det an til å bli nok en vinterrekord i Tromsø.
 Forhåndsbookingen er stor. Det har vært enorm vekst på vinterturismen fra Storbritannia, nå kommer det også flere fra Asia, Australia og New Zealand, forteller Figenschau.
Hun synes det er gledelig at det japanske markedet er på tur tilbake. I tillegg er det vekst i turismen fra Kina.
 Vi vet ikke helt hvorfor de kommer, vi har ikke jobbet direkte mot kineserne fordi vi ikke trodde Kina var helt modent enda. Men det ser det ut til å være, sier Figenschau.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 12.11.2010 klokken 09.55