Norske hoteller solgte 3,8 prosent flere hotellrom i juli i år sammenlignet med juli i fjor, ifølge NHO Reiseliv.
– Dette virkelig bekrefter at hotellene er tilbake til der de var før pandemiene og vel så det. Det er vekst i stort sett hele landet, sier kommunikasjonsdirektør Merete Habberstad i NHO Reiseliv til E24.
Rombelegget i juli hadde en vekst på 4,2 prosent sammenlignet med samme måned i fjor.
Den største gjestegruppen på norske hoteller er nordmenn som utgjør 70 prosent av alle gjestene.
– Kronekursen spiller sikkert inn, samtidig ser vi jo en langvarig utvikling hvor Norge stadig blir mer attraktivt. Vi vinner stadig kåringer som reiselivsdestinasjon for eksempel, sier Habberstad.
Tallene NHO Reiseliv bruker, kommer fra statistikkselskapet som hotellene rapporterer til, Benchmarking Alliance, og er bearbeidet for NHO Reiseliv av Peter Wiederstrøm.
(©NTB)