Med store ambisjoner for rebrandingen av Nordic Choice Hotels til Strawberry, er det opprettet en ny stilling som Senior Vice President Brand & Concept for kjedehotellene.
– Det er fantastisk å kunne ønske Anna Spjuth velkommen tilbake. Anna tok Comfort Hotel i en tydelig retning som nå gjør at det er det soleklare førstevalget av hotell for dem som ønsker et budsjettalternativ med en klar bærekraftsprofil. Nå skal hotellkjedene i Strawberry revitaliseres, og Spjuths erfaring med varemerkebygging, hennes driftskunnskaper og hotellerfaring gjør at vi får inn en helt riktig profil til å lede denna viktige og svært sentrale delen av prosessen ved å skape det selskapet vi har ambisjoner for med å bli Strawberry, sier Katalin Paldeak, Chief Operating Officer i Nordic Choice Hotels, som altså endrer navn til Strawberry i slutten av mai.
– Revolusjonerende ambisjoner
Spjuth var kjededirektør for Comfort Hotel i fra 2016 til 2020. Før dette ledet hun transformasjonen ved Brunkebergstorg i Stockholm som resulterte i hotellsuksessene Hobo og At Six, samt den prisbelønte restauranten TAK. Spjuth har også vært adm.dir. ved det japanske spahotellet Yasuragi, samt hotelldirektør i Scandic Hotels og kommer nå fra stillingen som kommersiell direktør i samme hotellkjede.
– Å få muligheten til å lede utviklingen av både eksisterende og nye merkevarer og konsept i det som er den mest spennende satsingen innen reiseliv og opplevelser, er en fantastisk tillit som jeg måtte takke ja til. Strawberry kommer med ambisjoner for både gjester, ansatte og medlemmer som jeg tror vil revolusjonere markedet, og jeg gleder meg enormt til å treffe gamle kolleger igen og bli kjent med nye, sier Spjuth, som tiltrer i stillingen fra og med i dag, 9. mai.
Skal redefinere porteføljen
Nordic Choice Hotels blir til Strawberry 22. mai i år. I navnebyttet ligger det en ambisjon om å bli startstedet for opplevelser innen hotell, møter, restaurant, velvære, reiser, aktiviteter, kultur og andre opplevelser i Norden. Samtidig beholder de over 180 hotellene i de fire hotellkjedene samt de over 40 frittstående hotellene sine eksisterende merkevarer.
– Vår oppgave er å tydeliggjøre kjedene våre, servicetilbudet og konseptene våre ytterligere. I det arbeidet skal vi også se på muligheten for å lansere nye merkevarer og kjeder. Spjuth får en nøkkelrolle i å definere hvordan vi skal markedsføre hotell- og restauranttilbudet vårt fremover. Ved å bli Strawberry, har vi en ny mulighet til å se over og spisse porteføljen vår slik at vi kan levere de beste opplevelsene for våre gjester, sier Paldeak.