Helårsforbindelsen mellom Oslo Lufthavn og Aberdeen International vil ta til himmels igjen fra 13. juni. Det vil fly opptil seks ukentlige flyvninger (daglig unntatt lørdag) i hver retning med sine 49-seters Embraer 145 Regional Jet-fly.
Ukedagfly vil forlate Aberdeen kl. 08.30 og ankomme Oslo kl. 11.05 lokal tid. Vestgående fly vil forlate Oslo kl 11:40 lokal tid og ankomme Aberdeen kl 12:20. Søndagsfly vil gå fra Aberdeen senere kl. 13.30 og forlate Oslo kl. 16.40 lokal tid, noe som gjør det mulig for både fritids- og forretningsreisende å få mest mulig ut av helgen. Prisene på den nye ruten Aberdeen-Oslo vil starte fra NOK 1219,- én vei. Alle Loganair-priser inkluderer en gratis kvote på 15 kg innsjekket bagasje og forfriskninger på flyet, og inkluderer også Loganairs GreenSkies™-avgift for å kompensere for karbonutslippene fra hver flytur gjennom et akkreditert miljøprogram.
Loganair er også det største flyselskapet på Aberdeen flyplass. Videre legger ruten fra Oslo med Loganair også til rette for nye forbindelser til destinasjoner over hele Storbritannia, inkludert; Teesside, Norwich, Manchester, Birmingham, Orknøyene og Shetland.
– Vi er glade for å styrke vår tilstedeværelse i Norge. I tillegg til å gjenoppta tjenester fra Bergen og Stavanger til Edinburgh og Newcastle i mai, er vi sikre på at gjenopprettingen av den viktige forbindelsen fra Oslo til Aberdeen vil bli ønsket velkommen, spesielt av energisektoren ettersom økonomiene våre begynner å komme seg, sier Loganairs administrerende direktør Jonathan Hinkles.
– I år markerer vi også vårt 60-årsjubileum og Norge har alltid vært en viktig del av Loganairs DNA, dagens kunngjøring symboliserer at det også er en veldig viktig del av fremtiden vår.
– Det er flott å se at Loganair legger til ruten mellom Oslo og Aberdeen i sitt nettverk. Dette er høyt verdsatt av bedrifter både i Oslo og Aberdeen-området, og sparer dem for tid og utslipp ved å gå direkte, samt åpner nye fritidsmuligheter for å reise begge veier, sier Gaute Skallerud Riise, visepresident Trafikkutvikling i Avinor.