Under lanseringen lovet Sterling ytterligere satsing på Flesland, med flere ruter både innenlands og utenlands, men i stedet forlater selskapet nå flyplassen.
– Prisdumpingen fra SAS gjorde det i praksis umulig å drive ruten lønnsomt, sier Sterlings informasjonsdirektør Rulle Grabow Westergaard til Aftenposten.
SAS derimot hevder at de ikke har dumpet prisene, og forklarer de lavere prisene med økt kapasitet i form av flere avganger og større fly. Dette som følge av at man måtte bruke innleide – og større, fly etter at hele Dash 8 Q 400flåten ble satt på bakken.
Trending
- Avinor melder om fortsatt vekst – våre naboer gjør det bedre
- Risk Outlook 2026 – en rapport om reiser og sikkerhet
- LOT Polish Airlines åpner to nye ruter fra Norge til Gdansk
- TUI med rekordresultat
- Europeiske flyselskaper leverer sterk lønnsomhet ifølge ny IATA-rapport
- De 10 største reisetrendene for 2026
- Indiske luftfartsmyndigheter griper inn mot Indigo – 1.000 flyvninger avlyst på en dag.
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.