Året 2021 vil som det foregående bli omtalt som et av de tøffeste årene i norsk og internasjonalt reiseliv. Det er ikke store forventninger til at markedet skal forbedre seg vesentlig før vi snakker om sommer. Før den tid vil det stort sett bare være innenriksmarkedet som har noe trafikk å snakke om. Hva bør reiselivsbedriftene gjøre mens vi venter på at etterspørselen kommer tilbake? Er det smarte bare å holde seg stille i båten, kutte kostnader og vente på lysere tider så bedriften kan gå tilbake til normal drift igjen?
Innovasjon, evaluering og endring er sjelden feil, og det er kanskje på tide å tenke nytt for måten du driver på – kundegrunnlag, distribusjon, produktene og kanskje innovere deg inn i et helt nytt segment?
Det vil være behov for omstilling, det er vi helt sikre på. Men hva vil være suksessfaktorene for de bedriftene som skal lykkes i det post Covid-19-markedet vi møter i tiden som kommer?
Vi har invitert et spennende panel for å diskutere hva de tror vil være områder som vil være viktige for å oppnå suksess i fremtidens marked.
Panelet består av:
Elin Bolann
Elin er førsteamanuensis i reiseliv ved Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania i Bergen, hvor hun blant annet forsker på opplevelsesturisme og merkevarebygging av destinasjoner. I tillegg har hun flere tiår bak seg som toppleder i reiselivsbransjen
Bente Bratland Holm
Bente er i direktør for reiseliv i Innovasjon Norge, og har blant annet bakgrunn som administrerende direktør for Visit Oslo og direktør for Norway Convention Bureau.
Martin Firing Jørgensen
Martin er CEO for selskapet Foodback AS, og sitter i styret i mange selskaper. Han har hatt flere topplederstillinger tilknyttet reiselivsbransjen. Martin er også en investor som følger nøye med på både trender og spennende selskaper som dukker opp.
Jason Eckhoff
Jason er CEO og gründer av BusinessClass.com, som fokuserer på premium-segmentet innen reiser. Han er tidligere CEO og gründer av Restplass.no, og senere CEO for Reisegiganten som ble til gjennom fusjon av Restplass.no og Solfaktor AS.
Programmet:
Kl. 10.00 – 10.05 Velkommen med ansvarlig redaktør Tom Andersson, Travel News
Kl. 10.05 – 10.15 Hva forventer vi av fremtiden?
Øivind Breen, partner i BBH, og Jan Henrik Ulvatne, Managing Partner for Travel IQ Nordic, vil snakke om hva man tror om «veien tilbake». De har samlet opp signaler fra reiselivsbransjen nasjonalt og internasjonalt.
Kl. 10.15 – 11.00 Paneldiskusjon
Elin Bolann
Bente Bratland Holm
Martin Jørgensen
Jason Eckhoff
Paneldiskusjonen ledes av Øivind Breen fra BBH og og Jan Henrik Ulvatne fra Travel IQ.
Tid og sted
17. mars kl. 10.00 – 11.00. Webinar – du mottar lenke senest dagen før arrangementet.
Påmelding
Meld deg på her!