Omsetningen økte med 11 prosent til 201,4 millioner kroner.
– For første gang er de kommersielle inntektene større enn trafikkinntektene, sier administrerende direktør Alf-Reidar Fjeld til Dagens Næringsliv.
De kommersielle aktivitetene, som taxfree-salg, parkeringsavgifter og inntekter fra kiosker, restaurant, bilutleie og reklame, utgjorde i 2006 51 prosent av omsetningen. Trafikkinntektene per passasjer ble redusert med 1,4 prosent, mens kommersielle inntekter per passasjer økte med 7,8 prosent.
– Vi har bevisst senket trafikkutgiftene for å gjøre oss mer konkurransedyktige, sier Fjeld.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket